Herborg Kråkevik – du må skjønne at i Skandinavia nå for tiden er det ganske så forbudt med bare, nakne skuldre – selv på radio. Nakne armer er djevelsk, det er satan, det er urent, det kan friste mannen ut i elendigheten og det er ditt ansvar hvis de da gjør noe elendig. Skjønner? – Dekk deg til for helvete! Vi ønsker ikke noe styr, gjør vi vel? - Du får pokker ta kle deg etter islamsk lov, selv i Danmark!… Det er best sånn. Hører du? -det er best sånn! Nå får det være nok muslim-hets og islam-hets fra dine armer, Herborg! Nå må du vise litt toleranse i det minste! Din jævla urokråke! Din nakne umoralske oppvigler!
Toleranse ja, skjønner? Henger du ikke med i utviklingen eller? Har du ikke skjønt det? Hallo!? Vi er jo på god vei med begge beina halveis inn i koranen, og så gjør du dette? Fy faen, jeg blir flau av deg, Herborg. Herreguuuud… Nå råder fortvilelsen over deg. Hvilken uvitenhet! Følg med i tiden! Innrett deg for faen! Ta hensyn for helvete! Har du ikke hørt om hensyn og solidaritet for andre kulturer og mennesker? Hva? SOLIDARITET! Toleranse sier deg noe eller? Hva? T O L E R A N S E !? Herborg, toleranse og solidaritet. Soooliiidaaariiiteeet. Heeensyyyn!
Jeg trodde det var disse sakene du frontet, så trakker du rett inn i helvetes porter med dine kyniske armer, nakne, urene skuldrer og roper på satan. Fy faen, du er slem! Tenk å tilbe satan med dine nakne armer!
Og du er tross alt norsk, og nordmenn er ydmyke og selvfornektende og naive, så oppfør deg deretter! Nordmenn er selvutslettende, lær deg det, -du bør være såpass kuet av Janteloven at du skjønner såpass. - Hvordan kunne du? Hvordan kunne du komme i en selskapskjole med bare skuldre – i det offentlige rom -og så på en julekonsert!?
Nakne skuldre! At det går an! Nå har du brutt grensene. -Jeg er dypt skuffet, Herborg. Hvordan kunne du finne på noe så ugudelig…? Hva? Har du tenkt på hva du egentlig gjør? Sier ordet RESPEKT deg noe, eller? hørt om å respektere andre eller sov du i den timen? Hva? Reskekterer du ikke andre, Herborg?
-Hva driver du med egentlig, driver du med rasisme? Hva? rasisme!? Fy faen, du er en rasisme-bitch! Innmari dårlig gjort Herborg.
Nå får du SOS Rasisme på nakken, det er helt sikkert! De passer på slike som deg nemlig. Det er det de gjør, husk det! Du har valgt det selv. Nå er det ikke lenge til SOS Rasisme har deg på svartelisten sin. Det kan du tatovere på rasisme-skulderen din! Og på de urene rasistiske nakne armene dine! Din jævla rasisme-hore-bitch. Stroppeløs kjole på julekonsert liksom, det sier alt om deg, Herborg!
Tenk på hvor mange du såret, tenk på all den krenkelsen du symboliserte. Tenk så urene dine nakne armer er, og du viste de frem! Både nakne armer og skuldre! Helvetes kjerring. Kjole liksom, hørt om burka eller? – Og tenk om du hadde mensen samtidig… fy faen!
Nakne skuldre og mensen på en gang, det er Sodomma og Gomorra, det er satan og helvete samtidig – tenk å være så skjødesløs uren og horete. Dette kom som et sjokk! Nå er mange sinte nå. Du er så innmari egoistisk, Herborg. Tenker ikke på andre enn deg selv og tar ikke hensyn til andres kjole-syn.
- Har vi ikke lært, eller har du ikke mer vett, Herborg? Hva? Vet du ikke bedre? Har du ikke fått det minste innsikt i islamsk lov etter alle disse årene du har levd? Hvordan kunne du krenke slik som du gjorde nå? Gud så frekt. Nå gremmes Muhammed (fred være med ham også for pokker). Nå er det bare å gremme i vei. Fy faen at det går an å være så ydmykende overfor andre mennesker. Hele nasjonen er dypt sjokkert og skuffet, dypt skuffet og nesten såret til hjerteroten.
- Si meg, Herborg, – har du ikke hørt om mangfold, fleretnisk mangfold og flerkulturelt mangfold? Hmmm? Mangfold ja, det betyr islam som regel, det vet alle. MANGFOLD = Islam. Og det burde du også vite, Herborg, eller er du tett? Kjole liksom, armløs kjole!? På julekonsert!!Herregud så lite omtenksomt av deg. Er du helt døv? Nå får du pokker ta å slutte med denne anti-islam-kampanjen din! hører du Herborg!? slutt med anti-islam-kampanjen din! Du har islamfobi!
Nå får du jaggu meg ta på deg hijab i det minste, på neste konsert!. Det kan jo være en muslim i salen nemlig, så innrett deg deretter!! Det er jo jul til og med og frihet har vi faen meg altfor mye av!!
Les linken til saken: http://www.kjendis.no/2006/12/05/485085.html og denne: http://politiken.dk/indland/article208575.ece
og denne: http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.1436111
og denne: http://www.bt.dk/article/20061205/UNDERHOLDNING/61205002&SearchID=73265051471660

150 kommentarer In " Herborg Krååååkevik – skjerp deg!! Rett deg etter islam for faen! "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
desember 5th 2006 at 4:55 pm
hehhehe! ;D Vakkert Maria… Vakkert*
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 4:56 pm
Som herboende Københavner (altså nordmann i utlendighet..) Skjemmes jeg på Danmarks vegne..
Er det MULIG??!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 4:57 pm
#1 ;o) takk fhump
…enig, det var deilig vakkert!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 5:00 pm
#2 Ja, det er visst mulig, dessverre… Saken var oppe i spørretimen på Folketinget idag til og med!!
noen som snakker om islamsk innflytelse? Nei, fy og fy, det er ikke noe å snakke om… erru gærn, det er rasistisk det nemlig
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 5:05 pm
Hah. Snakk om å tråkke skikkelig i salaten. Selv dekker jeg alltid til skuldrene når jeg er i Danmark.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 5:06 pm
#5 trodde det holdt å dekke til jointen… men
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 5:11 pm
#5 skikkelig salat-tråkking for Herborg ja…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 8:57 pm
Ja nå har Herborg ødelagt verdensfreden! Hun burde vite bedre selvsagt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 9:09 pm
#8 kanskje julefreden er i fare for noen? Man vet jo aldri… Det er jo ikke ID nå da…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 9:18 pm
Skjønner ikke at Herborg kunne komme med en stroppeløs selskapskjole på en julekonsert… ufattelig, tragisk
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 9:35 pm
Jeg har bare en ting å si til Herborg Kråkevik: SKJERP DEG! og ta nå for Guds skyld (og Muhammads) å husk hijaben neste gang du skal ut å gå.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 9:43 pm
#11 nettopp. islam ruler! nå er det bare å passe på og passe seg og alle andre. så slipper de å ta opp slike saker på Folketinget i danmark eller på Stortinget i Norge.
et lite verdimessig knefall hva frihet angår, esss, det går så greit så, vi takler det, det går så bra… selskapskjoler til jul er ut og forbudt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 9:48 pm
OUTLANDISH SUGER!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 9:49 pm
#13 -ja, det kan du trygt si!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 9:51 pm
islam suger også forresten!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 10:56 pm
På høy tid at vi får kles-politi i Danmark, slik som de har i Iran
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 11:00 pm
Som om jeg ikke hadde lite til overs for Herborg fra før av. Hun burde skamme seg burde hun!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 11:01 pm
#17 ja, dyyyp skam… huff, at det går an!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 11:03 pm
#18 Da blir det jul med Maria Arredondo på meg i år ja. haha!
Er det mulig?? Greit nok at man har en standard for hva som er ok. Men da får man også gjøre hjemmeleksa og sjekke hvem man faktisk skal jobbe med. Gjør man ikke det så får man jobbe med det man får.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 11:06 pm
Jeg nekter å møte opp i radiostudio hvis ikke de evt damene som er det har bare skuldre. Min religion forbyr meg å være nær damer med tildekkede skulde…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 11:09 pm
#20 en hyggelig religion med andre ord. hmmm, men det er liksom ikke lov skjønner du
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 11:25 pm
Til Grundes_lille_Verden
Husk
at Kråkevik er en varm forsvarer av det multihelvete de bygger opp i Vesten og Norge, det er derfor bare fint at hun etterhvert får se konsekvensene av det “fargerike” hun så gjerne vil ha.
Kanskje Kråkevik kan gjøre som sin politiske venn Kristin Halvorsen, Halvorsen dekket seg jo pent til og overrøste pakistanerne (underdanig) med lovord (de hadde bygget Norge med blod, svette og tårer) under forrige norske valgkamp i Pakistan!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 11:29 pm
#21 Er det ikke lov?? Har vi begynt med sharialover :p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 11:47 pm
#23 Ja, det er på god vei, ser nå hva som skjer i Danmark nå. Selskapskjole og nakne armer er forbudt… Outlandish sier det er islamsk lov, og derfor er det sånn, nemlig. Og alle bøyer seg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 5th 2006 at 11:55 pm
Outlandis kan ta sin islamske lov å stappe den langt inn dit peppern ikke gror engang! vi trenger ikke slike lover i Danmark og Norge
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:07 am
25 MariaMariaOslo_2
Outlandis er en brekkstang for islam, de er også et ettertraktet objekt for den “politisk korrekte elite” i Danmark når det gjelder å bli sett sammen med/tatt bilde sammen med.
Tankevekkende …
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:09 am
#26 Ja, det er virkelig tankevekkende. Det er vel ikke lenge til de har konsert for stortingets julebord her hjemme heller… Da blir politikerne poppis da
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:10 am
Og DR1 (tilsvarer Norges NRK1) reagerte øyeblikkelig på Outlandis krav, Kråkevik ble straks flyttet vekk fra de islamske kolonistene.
Hadde Kråkevik vært en smule stolt og “riktig plassert” så burde hun ha masjert ut i høylytt protest, ikke bare akseptere dhimmistatusen og stilletinde flytte seg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:12 am
#3
Men, jeg fatter ikke og begriper ikke hvorfor du dedikerer et helt blogginnlegg for Herborg Kråkevik… Hun burde dekke til HELE seg selv, så slipper vi nesa ;D
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:19 am
#28 Enig. Det er virkelig tankevekkende dette. Men er det nok for å få folk opp av sin bedøvende tilstand av hotel cæsar og extreme make over – før det er for sent? får folk med seg hva som skjer rund en, egentlig?
Det hadde ikke vært meg som godtok en slik behandling og kuet av et slikt menneskesyn iallefall!
Kanskje jeg skal begynne å synge
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:20 am
#29 fhump da
) nesa er fin den, like fin som din
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:21 am
Kjolen var jo finest, men… hjelp – en arm kom til syne, med hud på !!! spooky greier
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:30 am
Outlandis kan ta sitt kvinnesyn og sine islamske lover å stappe dem dit solen ikke skinner
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:33 am
Spørsmål til alle:
Hva hadde skjedd om en vanlig norsk prest, en utdannet teolog, hadde krevd det samme som det Outlandis gjorde?
Anyone?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:41 am
#34 Da hadde det blitt ramaskrik fra gud og hvermann – og alle de som ikke tør si noe nå hadde stått på barrikadene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:42 am
#34
Hva tror du? Det hadde vært uhørt selvsagt. Hadde blitt ramaskrik… Jeg er GRUNDIG lei av denne “Ikke fornærme noen” politikken…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:44 am
#36 Riktig!
) 100.000.000 poeng til fhump
)
Det er virkelig noe å bli lei av også, jeg er helt enig. Jeg er dritt lei denne “ikke tråkk på den islamske sharia-spiren – spede spiren lyt få stå”-politikken. Det går til helvete
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:52 am
Det er bar islams påbud, sharia, annenrangs borgere, dhimmi, osv osv
Dette er fremtiden om vi ikke setter bremsene på fullt og gjør alt vi kan for å sikre fremtiden til nasjonen vår
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:56 am
#38 forklar hva du mener med “dhimmi” osv er du snill, slik hvermannsen ikke tror du taler i tunger
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 1:04 am
Jeg er egentlig skuffet over at Herborg kråkevik lot seg kue. Jeg synes hun med det sviktet
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 1:17 am
Fyldig informasjon på norsk om dhimmi og dhimmitude: http://rto73.0catch.c...
Dansk: http://home10.inet.te...
Noen engelske linker:
http://en.wikipedia.o...
http://en.wikipedia.o...
http://peace.heebz.co...
(Denne er har en uriktig forklaring, men den beskriver kronprins Håkon som dhimmi http://idag.no/debatt... )
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 1:20 am
“Bare fordi vi HAR retten til å kle oss som vi vil, så betyr ikke det at vi må bruke den. Vi må ha såpass vett at vi kan skjønne at noen mennesker kan bli støtt av vår klesstil, og derfor trenger vi ikke kle oss som vi vil.”
Dette var selvsagt ikke noe jeg selv mente, men kun en spådom angående hva de tolerante tufsene kommer til å si. De kommer til å si at det var dumt gjort av henne å gå i disse klærne, og dermed støte en religion. Bare vent og se. Det har skjedd før. *host*Muhammed-karikaturene*host*. Og det vil skje igjen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 8:06 am
#42 Men er det mulig? Er det virkelig mulig at dette skjer?
Håper ikke spådommene dine slår inn, GT. I så fall trengs det norske menn, herrer, mannfolk, gutter og hankjønn som kan si fra at dette går ikke an!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 8:17 am
#41 Takk for linkene
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 8:20 am
#34
Bare for å sette ting i et perspektiv:
Vår kultur er spredt rundt om i verden , sammen med spredning av vår religion.
Det HAR faktisk hendt at våre kulturelle representanter har møtt mennesker/kulturer hvor påkledningen ikke har vært sømmelig nok for våre standarder, -og det har hendt at Prøysen har blitt for sterk kost for vår statskirke.
Men dersom poenget er å fucke opp stemninga i forhold til “de håpløse islamistene”, så er vel ikke poenget å forsøke å finne LIKHETSTREKK mellom kulturene… Perspektivløshet er også veldig OK da.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 9:21 am
#45 gamle-gauder
Så du mener at fordi om den gamle ledelsen av “vår kultur” har misbrukt sin makt tidligere, så skal vi la oss misbruke av muslimene og islam i dag?
Fordi om Inkakulturen ble ødelagt, så skal vi la den vestlige kultur (demokrati, likestilling, velferdsstater, sekuløre stater, informasjonstiden, reformasjonen, osv) bare la seg voldta av muslimene?
Nei takk, la oss heller lære av historien.
Det er en enorm muslimsk folkevandring/kolonisering til våre land, de kommer frivillig – da skal de følge våre regler, ellers vil det gå med oss som med inkaene og andre folkeslag og kulturer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 9:45 am
#45
At “vår kultur” gjorde noe dumt en gang i tiden, kan vel ikke rettferdiggjøre at en fremmed religion skal overkjøre vårt levesett nå, vel?
… Du mener at hvis noen kom med øks og ville omvende oss til eksempelvis katolisme, så hadde det vært greit – siden “våre vikinger” engang gjorde det samme?
Vel, litt av en argumenatsjon du har og litt av en rettferdiggjøring og forsvaring av et menneskesyn som vi for lengst har blitt kvitt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 10:54 am
Nå har SOS Rasisme STEMPLET TV2 som rasistisk og vil anmelde kanalen
)
Ytringsfriheten er virkelig rasistisk… hva blir det neste?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 11:01 am
Hmmm…
Så Herborg skulle tatt en afro-amerikansk “Getting it real” med den rap-possen?
Jojo, hun svelget en kamel for å kunne opptre på tv for å tjene penger.
Jojo, rap-possen har egoer med størrelse på afrika stappet opp i ræva.
Så… Hadde verden da blitt et bedre sted ved at Herborg hadde nektet å opptre, at rap-possen hadde nektet å opptre, at de begge hadde nektet å opptre…?
Kompromiss eller stå på krava ?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 11:03 am
Sånn er artister. Dem har sære krav. Var det Paul Mc Cartney som forlangte at ingen i crewet, scenearbeidere og andre tilknyttet showet, kunne spise kjøtt i forkant av konsertene? Var det Anastasia som forlangte dobbelt-renset vann? Og hvordan reagerer bedehusene i Norge på Satyricon? Er det greit for de kristne å la Satyricon herje rundt med grisehoder og opp-ned kors i beste sendetid på NRK?
Dette her er bare peanuts i forhold til hva Michael Jackson, Madonna, Sting og andre profilerte artister forlanger.
Storm i et vannglass.
Men det er sikkert greit å få bekreftet sine egne fordommer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 11:11 am
#42, GT: Jeg blir veldig støtt av å se damer i burka osv. fordi de minner meg alt for mye om Spøkelseskladden og han er jo som alle vet FALI!
Huff…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 11:29 am
#50 Ja, det blir ikke ramaskrik fra de kristne når Satycoron gjør det.
Outlandis utøver hets bygget på religion – de utøver et menneskesyn på kvinner man skal lete langt tilbake i tid for å finne. Herborg var uren, fordi hun viste frem nakne armer og skuldre i sin selskapskjole, og de kunne ikke være i samme rom som henne.
Hvorfor er det ingen som kaller dette rasistisk? Hva hadde skjedd om en kristen krevde at “urene” kvinner måtte fjernes eller tildekkes? Hadde denne kristne da blitt møtt med: “Jaja, det er jo det samme som når Anastacia ville ha renset drikkevann, bare litt høye på pæra”
?
Det er ikke det samme, og sammenligningen er feil, poltergeist
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 11:30 am
#50 Det er forskjell på Diva-fakter og kreve at ikke-muslimer skal rette seg etter islamsk lovgivning, sharia.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:38 pm
Outlandis er tegneseriefigurer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:50 pm
#49
Wolfsea -
Hva er kompromisset her da? At islamsk lov fikk råde?
Jeg opptrer i denne kjolen, take it or leave it! det burde være kompromisset. Vi er i Danmark her i denne saken, ikke i Iran eller Pakistan, for å minne alle om det
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:56 pm
#55 Kompromisset var at hun flyttet seg litt til venstre. Når det er sagt, så syntes jeg de som produserte showet var noen blaute tasseladder.
De skulle fortalt hvem som bestemte. Produsenten, ikke artisten.
Dette har med artisters ego’er, selvpromotering og generelt idioti. Ikke med Islam generelt, eller nasjonene Iran/Pakistan eller Danmark for den den.
Og yes – gå i striden med kjolen
I like
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 12:59 pm
#56 Ja, enig med deg der, Wolfsea. Produsentene burde vite bedre – de utga seg for å være noen bløte tusseladder, helt klart!
Det var jo produsentene som kom med et skjerf eller en genser å ba Herborg ta det på… Jesus Kristus…
Min julekjole er iallefall ermløs! Jeg går gjerne i striden med selskapskjole
) PS: jeg har en meget farlig albue, den er virkelig ikke-religiøs… spooky
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 1:31 pm
Det blir ikke første gang dette kommer tilå skje…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 1:40 pm
Så da er det noen som mener at dersom et vestlig band IKKE vil sitte ved siden av en hijabkledd (spøkelseskladd) så er det helt i orden og så forventer vi at SS-rasisme ikke skriker opp?
Vår toleranse skal altså overtas av muslimsk intoleranse?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 1:43 pm
Ærede mannslem, jeg mener landsmenn. Vi har voldtatt, eh, vedtatt at fittenasking m/kuk, eh, nattfiske m/sluk er forpult, eh, forbudt. Trusa sprakk, eh, tusen takk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 1:45 pm
#59 HAH!
) Ja, det hadde tatt seg ut! Hvis et norsk band av ikke-religiøse hadde nektet å opptre eller sitte isamme rom som en kvinne med hijab – og forklart at de mente hun var uren vantroende, og at deres regler ikke-religiøsitet tilsa at hun måtte fjernes… DA, da hadde SOS Rasisme kommet på barrikadene da! Da hadde alt i massemedia stått på hode…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 1:48 pm
#60
) du får holde talene nå mens vi ennå har lov til slikt,
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 1:50 pm
Når NRK sender historiene om Pippi, er ikke faren hennes negerkonge lenger. Han er blitt sydhavskonge.
http://www.siste.no/u...
Så vi skal finne oss i at NRK endrer vår kulturs åndsverk for å få alt til å passe til deres “politisk korrekte” agenda? Hvor mange ganger har de gjort dette og hva blir det neste “statskanalen” finner på? Representerer de folket eller “overklassen”?
Vi gir og gir, helt til vi ikke har mer igjen å gi, da vil det ikke være mer igjen av oss eller vår kultur.
Norge – den siste sovjetstat!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 1:53 pm
Å fy f… (!) Toleranse ja…. Underkastelse ja….
Har hørt et rykte om at respekt skal gå begge veier, men islam er kanskje unntatt??
Har du sett Outlandish opptre noen gang? De gjør som andre rappere; tar med jevne mellomrom fast tak i skrittet…det er ok – men bare skuldre er skittent???
Et ord: LATTERLIG!!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 1:57 pm
Og når ble Danmark så sensitive?? Hadde inntrykk av at nazi-tyskland hadde flyttet seg sakte men sikkert over til Jylland, og at koselige dansker med øl i barten egentlig dypt nede er rasister, hele bunten.
Men jeg tok visst feil, jeg og. En mellomting, mine herrer, om jeg må be!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 1:59 pm
#64 Enig, MissTella. Outlandis er så patetisk latterlige at det finnes knapt ord. At Herborg måtte forflyttes vekk fra dem fordi hun var uren i deres øyner, det er så hovent og respektløst at det burde få følger. Det er ikke sånn vi har hatt det i vårt demokrati etter krigen, men nå ser det ut til å gå i gal retning.
Outlandis er tegneseriefigurer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 2:01 pm
#65 det er SOS Rasisme som har prentet inn dette ryktet om Danmark. Det er jo bare svada, tull og propaganda fra ende til annen. Danmark – og særlig Radio Danmark, de er noe pusekatter og pudler av islam. det fikk Herborg Kråkevik smertelig erfare når hun var der nå på besøk
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 2:06 pm
#67 – Vel… Det er ikke SOSRasismes fortjeneste at flere danske ambassader ble evakuerte etter mohammed-karikaturene (pbuh), og noen enda ikke returnert til. (Og norske ambassader ble brent og stormet… – en bagatell!) Eller at Danmark i undersøkelser er blitt det meste innvandrer-fiendtlige landet i Norden. Det ligger nok litt dypere enn “tull og propaganda”.
Og nettopp derfor er det jo merkelig at en popgruppe av innvandrerungdommer kan sette sånne krav – i Danmark! De sager ned grenen de sitter på…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 2:12 pm
#68 For en gangs skyld er vi enige, Trine
(Ju-huu og kryss i taket og alt det der.)
Danmark har et kjempeproblem når det gjelder fremmedfrykt og rasisme, nemlig, etter at innvandringspolitikken slo falitt og det ble dannet ghettoer og grupperinger som opponerte mot det bestående danske samfunnet.
Problemet er vel dog at blant annet de muslimske gruppene er så store – dog ikke alltid å indoktrinerte – at det er bare bare å feie dem bort heller.
Og når en “kjempegruppe” som Outlandish (i danmark) stiller slike krav, er man – iallefall etter Muhammedkrisen – svært sensitive i forhold til å bare avfeie dem.
Desverre!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 2:13 pm
## 46 og 47
Det jeg forsøker å si er at vår kultur har en historie, -selv om den er kommet lenger i sin utvikling i dag enn da de negative utslagene ble lagt for dagen. Sier jeg derved at vi skal finne oss i alt?
Det jeg sier er at vi gjerne kan være de som viser størst toleranse, da vår kultur har takhøyde som tillater at vi kan leve med det. Sier jeg derved at vi skal gi oss over og underkaste oss?
Det jeg sier er at vi ved å se på vår historie kan se at det kan være håp, selv om det ser ille ut i dag. Sier jeg derved at all utvikling fra og med nå enten reverseres, eller forblir konstant?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 2:16 pm
#69 Ja, det er nok der hunden ligger begravet…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 3:18 pm
Se min kjole, den er hvit som snøen – alt hva jeg eier det er hvitt som den. Det er fordi… Nei, helvete heller! Ermløs kjole? nei, vet du hva, galskap
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 3:24 pm
Hadde den norske statskirke krevd det samme som Outlandis-islamistene gjør, så hadde det blitt ramaskrik skal jeg si dere!
Nå, ja… siden det ikke er pietistiske kristne som sier dette så er det greit, ikke sant? Vi lar oss kue da, for det er mangfoldig det nemlig
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 3:32 pm
Vår kultur og vår religion har da passet på å henge tøyfiller på nakne pupper oppgjennom historien!
Kan vi ikke bare innse at vårt kulturelle og religiøse ikke nødvendigvis er mer human og riktig enn alle andres, -men at den rett og slett er i utviklingsteten?
Alle kommer etter, -bare vent.
Det er ingen grunn til å fortvile!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 3:56 pm
Det handler nok ikke om det at vi må tillate andre å gjøre de feil våre forfedre gjorde en gang i tiden.
Jeg trodde vi skulle lære av “våre” feil jeg…
Vi presses på alle bauger og kanter, taxisjåfører som ikke vil frakte: blinde med hund, kvinner uten slør, reisende med taxfreeposer med alkohol, osv. Musikkgrupper som ikke vil ha “nakne skuldre”. Restaurantansatte som ikke vil servere/lage gris eller alkohol. Butikkansatte som ikke vil selge alkohol. Ansatte som ikke vil respektere sin kvinnelige overordnede. osv osv.
islam er ingen religion, det er systematisert fandenskap, en ISME på lik linje med nazismen, kommunismen og annet dritt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 4:04 pm
#74 gamle-gauder
Det er grunn til å fortvile, absolutt!
Islam og muslimene er IKKE kjent for toleranse, les dhimmi-linkene lengre opp og se på hva som skjedde og skjer med “ikke-muslimene” i de muslimske landene.
På få år utryddet muslimene så godt som samtlige kristne og jøder i Bysants (nå Tyrkia), gigantiske folkemord og vold endte med at “ikke-muslimene” måtte bli muslimer, rømme eller dø. Og Tyrkia er et av de “mildeste” muslimske landene!
Den muslimske folkevandring/kolonisering er menneskeskapt og overhode INGEN naturlov. Dette fortsetter KUn så lenge folket lar dagens politikerne (mafia) styre.
Muslimene og islam ble jaget ut av Europa før, det kan skje igjen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 4:16 pm
uansett historie, det er nåtiden som gjelder
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 4:19 pm
begynner ikke alt i det små?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 4:22 pm
Skremselspropaganda virker utmerket, -den er det beste rekrutteringsverktøyet til mye engasjement der menneskegrupper/kulturer er involvert.
Det som skremmer er det som engasjerer, ikke sant?
Se bare hva Hitlers propaganda oppnådde!
Fortvil ivei du! Det er deg vel unt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 4:29 pm
#77
Selvfølgelig! Kua TRENGER da ikke huske at den har vært kalv!
Skal du handle rasjonelt er det imidlertid greit å ha et erfaringsgrunnlag å handle ut fra.
Da er det greit å ikke lide av Alsheimers, egentlig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 4:39 pm
Jeg støtter helhjertet Gamle gauder og Trine i denne saken, og jeg synes Maria, hvis hovedagenda er kamp mot islam, lager storm i et vannglass. En popgruppe med muslimske aktører må jo selv få bestemme hvilken påkledning artistene som synger med gruppa skal ha.
Det trangsynte “Vi er best”-syndromet kjenner snart ingen grenser. Alle hersketeknikker blir brukt for å fremheve hvor mye verre “de” er enn “vi”.
Som en saksopplysning kan nevnes at det heller ikke blir tolerert å opptre med nakne skuldre i de fleste kirker, så sånn sett er det ingen stor forskjell.
Danmark er NEGATIVT BERYKTET verden over for sin islamfientlighet.
Er det derfor Maria er så glad i Danmark, tro?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 4:52 pm
Sånn kan det gå.
Er jo kanskje ikke rart at sånn blir det til slutt? De høye herrer snakker om intregrering, vi vanlige folk og deres vanlige folk sørger for segregering.
Våre høye herrer snakker om å lære dem norske verdier og demokratisk forståelse. De lukker seg inne i egne bydeler og lukkede samfunn og snakker om Islamske diktatur og sharia, og de vanlige nordmennene flytter ut siden de ikke forsto språket og skikkene til naboene sine.
Det begynnte med at de flyttet opp hit for å komme seg vekk fra samfunnet der nede. De holdt seg samlet for å ikke føle seg ålene når de kom, vi sørget for at sunt samhold ble til ghettoer, og samfunn innad i samfunnet. Hvor de som flyktet etterhvert ble igjen styrt av dem de flyktet i fra. De hadde jo ikke lært noen annen måte å styre på.
Kanskje var problemet at de høye herrer som skulle passe på utviklingen , ikke lot våre nye landsmenn komme inn på deres arbeidsplasser? eller lot dem bosette seg i deres nabolag? De ble i steden for plassert i samme bås, alle sammen. Jobber den tamilske legen som lege, eller sløyer han fisk? Iraneren med doktorgrad i fysikk, jobber han med sitt fagfelt, eller er han badevakt på tøyenbadet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 7:23 pm
gamle-gauder skrev: Skremselspropaganda virker utmerket, -den er det beste rekrutteringsverktøyet til mye engasjement der menneskegrupper/kulturer er involvert.
Ja, vi har sett det. Nå er det ikke bare etniske europeere som rømmer fra muslim-gettoene, men også andre utlendinger. Men det sies at det ikke er noe galt med muslimene, det er bare alle de andre det er noe galt med (budister, ateister, kristne, jøder, osv).
Og engasjementet i de muslimske gettoene er i hovedsak drevet fra fremmede statsmakter, så som Iran, Indonesia, Tyrkia, Saudi-Arabia, mm. De fremmede statsmakter fyller moskeene med imamer og de islamske rådene og kulturforeningene med ledere som ikke taler integrering eller fred, ned de snakker om jihad, erobring, rasisme (muslimene er bedre enn alle andre),, vantro svin og horer.
Jo, engasjement er bra det (alt etter fra hvilke side man ser det)!
gamle-gauder skrev: Det som skremmer er det som engasjerer, ikke sant?
Er du skremt? Du er vel ikke skremt, du tilhører jo majoriteten på 4,5 millioner nordmen og på andre siden står minoriteten på 1 milliard muslimer. Nei, hvorfor skulle du verne om din kultur og ditt demokrati, du som er i majoritet?
gamle-gauder skrev: Se bare hva Hitlers propaganda oppnådde!
Hitlers nazister (det tyske sosialistiske arbeiderparti) og de islam gjorde felles sak under 2. verdenskrig. Men det skremmer vel ikke deg, siden nazsimen er bagatellmessig mens islam er den samme?
gamle-gauder skrev: Fortvil ivei du! Det er deg vel unt!
Huff, uvitne meg, hva vet vel jeg? Bare jeg unngår øyekontakt, naken hud og ellers underkaster med muslimene så går det vel bra, man overlever nok sikkert uten demokrati, kultur, likestilling, norske lover og rasismeloven.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 7:32 pm
#82 Hollobollo
Jeg får si som Torbjørn Berntsen: Vi ante ikke hva vi gjorde, ante jo ikke at det skulle bli så gale (fritt sitert).
Problemet er at politikerne har ført en politikk på vegne av drømmer og ikke på vegne av folkeviljen. Dette har de satt alle krefter bak, inkludert norsk lov, NRK, skoler og barnehager.
Man kan ikke kjøre over folk på den måten, det er ikke demokrati og heller ikke motiverende. Det er også et eksperiment uten sidestykke i mennesket historie, er eksperiment som politikerne ikke kan stoppe (på en grei måte) når går for langt. Risikosport uten sikkerhetsutstyr, med liv og helse som innsats.
Her er det bedre at politikerne setter bremsene på og tar folkeviljen med. Og vet du hva, jeg tror folket mye heller vil hjelpe de 30 millioner reelle flyktninger i lavkostland enn å importere og fø på muslimske velferdssøkende i et dyrt land som Norge.
Norge har hatt lavere befolkning før, det gjør ikke noe om vi ikke har en stadig befolkningsvekst. Har vi behov for arbeidskraft så finnes det millioner av mennesker som er integrerbar og mer lik nordmenn enn muslimene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 9:44 pm
#82
Du har et poeng, hollobollo, det er klart. De høye herrer styrer på måten se og bli sett” sammen med de som jamrer over vestlige verdier, og de som integrerer seg blir stengt ute.
Jeg leste en god artikkel i Aftenposten i dag, av forfatter Bruce Bawer – den kan leses i sin helhet på denne linken:
http://www.aftenposte...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 11:03 pm
En blomst til Herborg Kråkevik som ble utsatt for denne hetsen fra Outlandis
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 11:08 pm
#85
Jeg og han godeste Bruce er visst ganske enige ser det ut til
Jeg syntes egentlig ikke at det er så rart at “overklassen” om en skal kalle dem det. Ikke lar våre nye landsmenn, eller forsåvidt deres barn, eller barnebarn komme innpå deres arena med jobber som krever høy utdanning og høy lønn, ei heller ha dem som naboer fordi de blir deres likemenn klassemessig. Det er jo nettopp sånn samfunnet alltid har vært, overklassen og øvre middelklasse har ingen interesse av å bli utfordret der de sitter trygt og godt oppe på Holmenkollåsen. Spiller ikke noe rolle om det er Ali fra Furuset eller Gunnar fra Toten, begge må rekne med å få “beskjed” om å dra seg hjem hvor de kommer fra.
Og det er i alle fall der jeg trur hele intregreringen slutter, de kan komme seg til Grünerløkka og Sinsen, men ikke særlig lenger.
Og forresten, det arbeidet/arbeider en iransk badevakt på badet på Tøyen med doktorgrad i fysikk, han ville jobbe med fysikk men fikk ikke lov. Han ville ta seg arbeid, og fikk beskjed om at om han gjorde det ville de kaste han ut, galskap?
“Negerarbeid” er vel nesten et dekkende ord for hvilke jobber som er åpne for de med utenlandsk bakgrunn, uansett utdanning og kompetanse.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 6th 2006 at 11:12 pm
#87 høye herrer – eliten, han mener nok forskere innen kultur og rettigheter og den slags, samt myndighetene og politikerne. de vil bli sett sammen med imamer i stedet for å jobbe for å la innvandrere som faktisk er integrert, få muligheter. Ja, Bruce Bawer er virkelig klok! Da må jo du også være det
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 12:40 pm
Islam ja…. Hmmmm.. er det rart det er krig i verden? Å du hellige jul! sku sendt hele gjengen til Mars.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 1:06 pm
#89 vel vel…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 2:00 pm
dette er bare lattelig,det er Outlandish som burde innrettet seg etter den danske kulturen og ikke herborg kråkevik somkommer fra den samme kulturen som de har i danmark.Dra hjem eller slutt å klag—> Outlandish,(møkka band)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 2:05 pm
#91 helt enig med deg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 2:11 pm
VISSE ting bør man ikke godta…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 2:17 pm
#83
Stakkars menneske, da. Du har det nok ikke godt. Det er jo sørgelig at du skal føle deg så utsatt og være så redd, da.
Når det fortsatt er slik i verden at vår kulturs “sterke mann”, med militære styrker kan brøyte seg rydning i en annen kulturs midte, -uten at det fører til stort annet en sporadiske motangrep, -tror jeg ikke du har stort å frykte.
Dersom muslimske styrker hadde invadert et vestlig land, -for å avsette en despotisk leder, -hvordan hadde du hatt det da, -du som er så redd nå?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 2:22 pm
#94 hvem snakker du til, meg eller Herborg? Redd? hallo?
Visr gjerne meg frem i selskapskjole når som helst jeg, ermløs
) Det bør fortsatt være lov, ikke sant? eller hva mener du om saken uten å blande inn Irak og Bush? Et greit kvinnesyn fra middelalderen or ok å innføre?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 3:44 pm
#95
Kan du vennligst forklare hvordan kvinnesynet forsegikk i middelalderen? Det ser ut som du har greie på litt av hvert, nemlig!
Jeg synes “Gamle-Gauder” fremstår som den klart mest oppegående debattanten her.
Også “Starlett” er definitivt inne på noe. Hvis du, eller noen andre, vil fyke rundt med bar “hamburgermage”, snaubarbert hode, joggende i bare tangaen, eller splitter nakne for den saks skyld, så go ahead! Men hvis dere tror at det bare er muslimer som reagerer på det, så vil dere nok få dere en ganske stor overraskelse. Nordmenn er ikke så konsekvent liberale som de liker å tro.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 3:50 pm
#96 Det dreier seg om en selskapskjole på en julekonsert for Radio Danmark. Jeg repeterer: Det dreier seg om en selskapskjole på en julekonsert for Radio Danmark.
Skjønner? kan du klare å diskutere den saken uten å blande inn det å løpe naken gjennom gata?
Du er usaklig
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 4:12 pm
#97
Da må du først bli såpass saklig at du må forstå at det finnes forskjellige syn på hva nakenhet oppfattes som. Du sitter ikke med et fasitsvar på det. Dine evt. verdier, og din forståelse av verden rundt deg, er ikke nødvendigvis korrekt og deles av andre på kloden.
For bare noen få tiår siden, og ikke i middelalderen, så var det mange nordmenn som stusset over kvinner i shorts,bikini eller bukseklær. For ikke å snakke om alle som reagerte negativt når Norge fikk sin første kvinnelige statsminister( Gro Harlem Brundtland ).
Og jeg kan love deg at det ville blitt reagert skarpt( og med fordømmende latter ) hvis norske damer hadde vist fram de pløsete hamburgermagene sine mellom en stram topp og en alt for liten bukse, bare for 10-15 år siden.
Selskapkskjole eller ikke. Det spiller ingen rolle. Det som spiller noen rolle er om dine prinsipper står fast. Uansett.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 4:20 pm
#98 – kjære deg – vi snakker om Danmark her, ikke “andre på kloden”. Danmark altså, skjønner?
Det ER faktisk oppsiktsvekkende at man blir hetset som uren” og lignende fordi man har påseg en selskapskjole på julekonsert i år 2006. du kan nekte på det så mye du vil, og sammenligne fra usaklige hold, men det hjelper ikke. du bør skille snørret fra barten!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 4:30 pm
#99
ja, men kjære deg! Jeg er enig i at man skal få lov til å gå i hva pokker man selv vil, jeg! Være seg om det er på julefest, på gata eller stranda. Og om det er i Danmark, Italia, Kina, Kazakstan eller USA dette foregår, spiller heller innen rolle. Men av og til så kan det lønne seg å sjekke tømmerstokken i sitt eget øye før man fjerner splinten i andres. Skjønner?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 4:47 pm
Fint at ikke alle godtar denne styggedommen regjeringen påtvinger oss med en slik snillisme de utviser i forhold til islamsk underkuelse og ukultur.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 5:04 pm
#100 du tar ikke poenget… du er bare ute etter å krangle virker det som…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 5:05 pm
#101 Ja, det er ialllefall et tankekors denne saken her, det er sikkert. Hva blir det neste?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 5:32 pm
Hvor er feministene nå? det lurer jeg på??
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 5:35 pm
Hadde dette kommet fra pietistiske kristne – så hadde alle feminister gått til krig, hva er det som hindrer dem nå mon tro?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 5:39 pm
Uten at jeg skal peke fingre, så har jeg registrert at mange feminister ikke tør å si muslimer imot, i alle fall de jeg har konversert med. Dette bør jo i seg selv være en selvmotsigelse, men folk har sagt rare ting før. Uten at jeg helt skjønner hvordan tankegangen deres fungerer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 7th 2006 at 7:49 pm
#99
Du lever i ett land med ca 4,5 mil. innbyggere sist jeg sjekket. Det er ca 5 milliarder mennesker på jorda. Du må da klare å skjønne at folk kan ha andre syn på ting enn deg? TOLERANSE!! Det vil komme en dag der du skulle ønske andre var tolerante over deg og din kultur, det er en naturlov som heter globalisering og befolkningsvekst. IKKE FORANDRE MEG, LEV MED MEG. Integrering må gå begge veier.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 8th 2006 at 12:29 am
#107 Vi snakker om Danmark, en sekulær stat, og hvis du ha fått med deg poenget i innlegget mitt, så skjønner du sikkert hva som menes med at integreringen må gå BEGGE veien… det er ikke Herborg som må settes i burka, men at Outlandis og andre islamister må GODTA at i Danmark går man med selskapskjole på julekonsert.
.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 8th 2006 at 1:00 am
#107 Ja, hvis du mener at det skal gå begge veier, slik jeg leser deg nå, så er jeg helt enig! klart at Outlandis ikke kan kreve og befale hvordan Herborg skal kle seg på konsert ut i fra islamsk lov.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 8th 2006 at 11:04 pm
#107 Oppgitt
Du skriver: “TOLERANSE!! Det vil komme en dag der du skulle ønske andre var tolerante over deg og din kultur, det er en naturlov som heter globalisering og befolkningsvekst.”
Har du en link til noe som kan dokumentere at globalisering og befolkningsvekst er naturlover?
Befolkningsveks
t leder til overbefolkning og knapphet på ressurser, hvilket igjen vil føre til kamp og krig om de begrensede ressurser jorden nå en gang har. Ergo vil en grenseløs toleranse medføre uro, kamp og krig.
Det som garantert har vært en naturlov gjennom historien er den sterkestes rett til å overlever, det har i alle fall intet med toleranse å gjøre.
Hvordan kan du tro at vår ensidige toleranse overfor intolerante skal ende opp med gjensidig toleranse?
Nordmenn har levd lykkelig sammen i Norge med 2 millioner innbyggere, hvorfor er det noen som tror at det er unaturlig at befolkningstallet synker eller stabiliseres (nordmenn ligger for øvrig til topplassering når det gjelder barnefødsler)? Det er ingen tvil om at den vanvittige politikk som føres nå og kapitalens ønske om ekspansjon medfører et sterkt ønske om befolkningsøkning, men den vanlige nordmann vil kunne leve lykkelig med både 4 og 3 millioner andre nordmenn innen Norge – men da må politikerne og kapitalistene senke sitt ukontrollerte forbruk!
Om nordmenn nå er tolerante overfor politikernes og kapitalens ønske og lar vår toleranse misbrukes til å etablere en intolerant islamsk ideologi i Norge, så tror jeg dagen vil komme hvor folk vil angre bittert på at vi erstattet toleranse med intoleranse.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 10th 2006 at 11:07 pm
Det er iallefall grunn til å være litt på vakt, på en måte, ikke slutte å tenke over ting som skjer rundt en i samfunnet. Ikka absolutt alt bør godtas…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 15th 2006 at 3:48 pm
pass på julekjolen, nå nærmer det seg drastisk…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 18th 2006 at 4:23 pm
Ønsker Herborg og alle andre en ermløs jul
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 19th 2006 at 12:24 am
Det du skriver er latterlig og trangsynt. Mektige stater fra vest der Danmark er med invaderer islamske stater med skarpe våpen, dreper, sårer, ødelegger og voldtar _uten_ grunn, og de er _ikke_ invitert dit. De er _uvelkommen_ og _voldelig_.
_De_ tar ikke hensyn til kulturen i landene de ødelegger, og så sitter du og beklager deg over at en sangerinne ikke fikk ha bare skuldre på en konsert.
Tok hun skade av det?
Ble hun voldtatt eller fikk varig men?
Det er ikke interessant å lese det du skriver lenger, for alle som har lest _en_ting av deg, _vet_ hva som står i hodet ditt.
Se på verden rundt deg!
Lær deg det som du ikke kan og som skiller deg fra _kloke_ feminister.
Få deg en videre horisont og begynn å _lære_ om samfunnet omkring deg.
Gamle Gauder, Trine, Starlett og Bravo-Lars er kloke og har _kunnskap_. Du er sjalu på kloke mennesker og kaller dem elite og dem svarer du uhøflig og dårlig.
Skaff deg kjæreste og et _liv_!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 19th 2006 at 11:18 am
#114 Uffda…
Jeg synes fortsatt at Herborg skal få bruke selskapskjolen sin på julekonsert for Den Danske Radio…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 19th 2006 at 11:23 am
#114 Nok en god dag for å være frekk? Eller hva Mor Hubro?
haha! Snakk om å være usaklig…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 19th 2006 at 11:27 am
#144 for å gjøre deg oppmerksom på hva innlegget handler om: 3 muslimer sensurerte bort en kvinnelig artist på en julekonsert, fordi hun hadde en kjole med nakne armer.
- Siden innlegget mitt handlet nettopp om den saken (se linkene), og ikke om krig i utlandet, var det nettopp derfor jeg ikke snakket om krig i utlandet da jeg snakket om saken der Herborg Kråkevik måtte dekkes til etter islamsk sharialov, i Danmark. ….. Det blir derfor noe usaklig av deg å komme med det du gjør, Morhubro. Meget usaklig – fra en kvinne på 58 år.
Take a pill and chill og god jul
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 19th 2006 at 11:28 am
noen som snakker om å ødelegge andres kulturer?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 20th 2006 at 11:18 pm
Skulle likt å høre hva Thomas Hylland Eriksen mente om denne saken… eller kanskje best uten…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 5th 2007 at 12:35 pm
Nå har det gått for langt!!!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 11th 2007 at 4:14 pm
Nå lanseres det en tennis-hijab, svømme-hijab, aerobics-hijab, skøyte-hijab og en utendørs-hijab – fra en nederlands designer støttet av den nederlandske ambassade i Oslo i samarbeid med Norsk Form.
Kanskje de kan designe en julekonsert-burkha til Herborg? sånn for demokratiets frihets skyld? og fred selvsagt…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 11th 2007 at 4:22 pm
kjempebra innlegg….. helt topp
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 11th 2007 at 4:33 pm
#122 Takk
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 12th 2007 at 10:14 am
Dette var jammen bra sagt! Herlig ironi med alvor bak, satirisk riktig. Bra Maria.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 15th 2007 at 3:36 pm
#124 Bare hyggelig
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 31st 2007 at 10:19 am
Bra at noen tar bladet fra munnen og tør å si noe!! Skulle vært flere som deg, Maria!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 12th 2007 at 6:44 pm
#126 Takk for det pompel, godt å høre
)
(beklager sent svar, jeg får bli flinkere til å scrolle tilbake på innleggene å se…)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 6:18 pm
Hvor står Carpe Diem i forhold til dette egentlig?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 6:48 pm
Bøyer meg i støvet:)
..det skremmende er at jeg kunne funnet på det som en unskylding hvis jeg skulle på scenen med Herborg; jeg aner ikke hva det er, men det er noe med hennes vesen som jeg bare synes er ekkelt!:P
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 7:01 pm
#129 Ironic I guess
)
Synes Herborg er flink jeg, selv om jeg ikke har hørt henne eller sett henne… kun på det shoet på Latter sammen med hun bergens-dama, og de var veldig flinke.
Når det er sagt skal jeg aldri på konsert med Outlandish iallefall! Og hvander jeg der ufrivillig, så skal jeg flashe ett eller annet! Helt klart. En albue kanskje…?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 7:06 pm
Hva i helvete er det som skjer nå? Hva med Herborg?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 7:13 pm
Hva er det som er så jævlig fantastisk med islam som gjør at du har hekta deg helt fullstendig opp i dette? Ør og uvel i toppen etter dette moderate utspillet om Herborg som jeg drømmer vått om? Hva ville du sagt om du skulle tatt i?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 7:15 pm
Er MariaMaria egentlig Hank von Helvete og Fru Blom kona til Stoltenberg? Eller..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 7:34 pm
%-) skjønner… eller
Nå er jeg ikke helt med, lokomotiv. Først nå forstår jeg ingenting
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 7:39 pm
Nydelig skrevet
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 7:58 pm
Logomotiv! Hysssj! Ikke avslør meg nå da:P
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 8:11 pm
#135 Hyggelig, bridflyhigh
)
#136 Er du avslørt som kona til jens nå da, Fru_Blom
Jeg for min del er faktisk litt usikker på hvem Hank von Helvete er, er det han som maler ansiktet sitt og setter raketter i rompa på konsert?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 8:34 pm
Jepp det er han. (Hank har jeg på si’)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 8:38 pm
#138 hehe .o) skal ikke si det til Jens.
eg derimot, vil ikke tro jeg ligner så innmari mye på Hank von Helvete iallefall… ikke akkurat sånn, hva heter det… snar-lik?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 9:00 pm
# 131 – ja, det kan du lure på… det lurer egentlig jeg også litt på
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 26th 2007 at 10:57 pm
#132 Jeg har vel tatt kraftig i her, noe mer klarer jeg ikke
)
Håper ikke jeg har ødelagt din våte drøm om Herborg… det var iallefall ikke det som var meningen iallefall
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 2nd 2007 at 10:08 pm
Tenk at det ble tatt opp som sak i Folketinget…! på den andre siden så er det flott at de tar slike ting alvorlig i Danmark, i motsetning til det nissene gjør her hjemme
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 3rd 2007 at 11:27 pm
det er vel ikke lenge til neste lignende sak kommer tenkter jeg…
Nå er det på tide at vi også står på kravene!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 4th 2007 at 12:19 am
#143 -ja, det er bare å rope ut neste gang. Det får jo være grenser…
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 4th 2007 at 1:13 am
det får jo være …genser… i det minste
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 12th 2007 at 12:33 am
Ja det får jaggu være genser!
Jeg er så møkklei disse muslim-moralistene som flytter til moderne vestlige land, og begynner å kreve at man skal kle seg muslimsk og tildekket. Snakk om integrering, hvilken vei går den?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 13th 2007 at 8:14 pm
#116 Tror du har rett i antagelsene dine der, Erica! Nok en sånn dag for MorHubro… Det får jo være greit… Ign. is bless etc
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 10th 2007 at 5:36 pm
Så var det disse verdiene da… De venstrevridde “fordomsfrie” har jo gjort sin fordomsfrihet til en fordom.
Om man gir dem skulderen, hva blir det neste?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 11th 2007 at 7:02 am
Og kan du øyeblikkelig fjerne den grisen du har som profilbilde! Du må da skjønne at den kan virke støtende!?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 11th 2007 at 7:21 am
Slutter vel ikke der, hun får vel antakelig trusler nå.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende